Realizacje
VW Golf 5 GTI 2.0 TSI kod silnika BWA
Właściciel golfa zgłosił się do nas z następującym problemem – auto mimo sportowego zacięcia było ciche i bez charakteru. Całkowicie seryjny układ wydechowy skutecznie pozbawiał jakiegokolwiek doznań akustycznych. Mieliśmy wolną rękę co do modyfikacji, był jeden warunek, w aucie na długich trasach ma być kulturalnie i komfortowo.
Jedyną drogą do osiągnięcia zamierzonego celu był aktywny układ wydechowy z przepustnicą.
Począwszy od turbiny w golfie mamy 3” downpipe, schodzący na 2,75” do końcowego tłumika. Całość zakończona jest dwoma końcówkami o średnicy 3” polerowane w wysoki połysk. Za tłumienie po zamknięciu przepustnicy odpowiada tłumik o odpowiednio mniejszej średnicy skrzętnie wkomponowany w cały układ.
Materiał z którego został wykonany układ wydechowy to stal nierdzewna 304 spawana metodą TIG z gazem formującym/poduszką gazową wpuszczoną do wewnątrz.
Na koniec przeprowadzona została modyfikacja sterownika silnika: usunięta druga sonda lambda, grzanie katalizatora. Nie mogło zabraknąć pops&bangs oraz twardej odcinki :D
Po chiptuningu osiągnęliśmy 221km i 323 nm
Po film z realizacji zapraszamy na na nasz Instagram
Audi A4 B8 2.0 TDI 177KM CGLC
Audi przyjechało na montaż i wykonanie downpipe, zaślepienie EGR oraz podniesienie mocy
Silnik diesla o kodzie CLGC w serii generuje 177 km i 380 nm. Po pomiarze wyszłed lekki bonus w postaci 180 koni i 380nm
Po modyfikacji oprogramowania uzyskaliśmy 202 km i 430nm. Przyrost 50nm w dolnej partii obrotów znacząco poprawił komfort użytkowania auta na codzień
Przy okazji skutecznie rozwiązaliśmy problem z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz systemem recyrkulacji spalin (EGR)
Więcej realizacji znajduje się na profilu Instagram i Facebook na którym zapraszamy
BMW F10 535i N55
W tym aucie oprócz kodowania i kalibracji przednich reflektorów po wymianie zajęliśmy się przerobieniem układu wydechowego
Wykonaliśmy i zamontowaliśmy downpipe'a, a dodatkowo w miejsce seryjnych tłumików końcowych wspawane zostały końcówki o męskiej średnicy 108mm!!!🔥
Byłem sceptycznie nastawiony co do średnicy rury, ale te końcówki idealnie wkomponowały się w gabaryt i zarys auta 👌
Końcówki polerowane w lustro zdobią tył auta
Na koniec zrobiliśmy popsy/strzały po odpuszczeniu gazu, aktywne tylko na trybie sport 🔥
Tak jak w tym przypadku oferujemy indywidualne podejście do każdego auta
Wszystko wykonane ze stali nierdzewnej spawanej z gazem formujący do wewnątrz 👈
Link do realicji na Instagramie:
#chiptuning #exhaust #popsandbangs #pops&bangs #bmw #f10 #bmwf10 #downpipe
BMW E46 323i
BMW orginalnie z silnikiem M52TUB25 do którego został dołożony kompresor z Audi 3.0 TFSI TVS1320 EATON
Auto trafiło do nas na indywidualne strojenie. Wcześniej została zrobiona konwersja ze sterownika MS42 na MS43(przejście z przepustnicy na linkę na elektroniczną)
Spec:
- M52TUB25
- Wtryskiwacze 630ccm Bosch
- Przepływomierz M54B30
- sterownik MS43
- kompresor TVS1320
Całość wystrojona na seryjnym sterowniku MS43 z
Moc jaką udało się uzyskać przy bezpiecznych parametrach to 325km i 366nm
Seryjny silnik generuje 170km i 245nm
Auto skutecznie będzie utylizować opony w tym specu
Po więcej zapraszamy na social media
E36 M54B25+TVS1320 Z 3.0TFSI
Kolejny zestaw kompresora wystrojony na seryjnym sterowniku z przepływomierzem z RS4
Wynik strojenia 322km i 384nm 🔥
Zestaw kompresora został zdemontowany i przystosowany do nadwozia i pojemności silnika. Średnica kółka została zwiększona by obniżyć doładowanie.
Jeśli chodzi o przystosowanie do E36 sedan, polegalo to na przespawaniu flanszy przepustnicy oraz rury dolotowej do kompresora
Wszystko poskładane, przetestowane i gotowe do jazdy 👌
Po więcej zapraszamy na social media
BMW E46 328i
Silnik to w pełni zakute M52TUB28 + ARP 10mm
Auto trafiło na instalację sterownika standalone EMU BLACK
W początkowej konfiguracji była zamontowana przepustnica na linkę ❌
Decyzja padła na DBW, dołożony został elektroniczny pedał gazu i przerobiony dolot z średnicy 2" na 3"
Dzięki elektronicznej przepustnicy mogliśmy uruchomić procedurę podtrzymania doładowania(ALS) 🔥🔥🔥
Ps. ALS nie musi siać spustoszenia w silniku i walić marchewkami na 2 mertry by działać skutecznie
➡️Uruchomione zostały płynnie regulowane VANOS (nadal niektórzy tunerzy uważają że to zbędne🫠) dzięki temu moment obrotowy jest dostępny już od 2700rpm. Reakcja silnika na gaz także się zmienia.
✅Silnik jest w pełni zabezpieczony po temperaturach wody i oleju, ciśnieniu paliwa i oleju
Auto zostało wystrojone na 410km i 585nm 👀
Silnik nie chciał generować więcej mocy(powodem jest słabej jakości turbina)
Jest kilka rzeczy do poprawki w setupie typu sonda Egt wspawana w downpipe ZA turbina, zmiana sprężarki na coś markowego
W trakcie sezonu auto zostanie przetestowane a na długie zimowe wieczory plany już są 👌
Po więcej zapraszamy na social media
#emu #standalone #chiptuning #tuning
#ecumaster #driftcar
KIA STINGER 3.3 GDI-T 2019
Stingery w pierwszych latach produkcji wychodziły bez GPF(filtr cząstek stałych).
W tym konkretnym egzemplarzu GPF był seryjnie zamontowany.
Naszym zadaniem było usunięcie filtrów cząstek stałych i wykonanie części układu wydechowego.
By to zrobić zaprojektowaliśmy flansze konieczne do połączenia się z seryjną częścią wydechu. Wybór średnicy rury padł na 2.75"(70mm). Tulejki pod czujniki temperatury spalin także nie stanowiły problemu.
Świece zapłonowe zostały zmienione na HKS RACING
Całość indywidualnie wystrojona na 453km i 641nm
Dodatkowo zrobione zostały strzały po odpuszczeniu gazu. Całość zestrojona tak by efekty dźwiękowe zaczynały się dopiero powyżej 4k rpm. Dzięki temu nie mamy męczącego hałasu gdy jeździmy spokojnie, a tzw "popsy" pojawiają się dopiero w wyższych partiach obrotowych silnika. Wszystko zrobione pod preferencje właściciela.
Po film z realizacji zapraszamy na na nasz Instagram
Seat Ibiza 1.8t -> 2.1t
Seat zbudowany przez właściciela
Silnik to zakuty strocker doładowany turbiną gt30
W aucie wykonaliśmy wiązkę silnikową, montaż sterownika standalone ECU Master Emu Black oraz finalnie strojenie
Mamy dwa zestawy map, jedna na 380km, druga na 457km
Dodatkowo uruchomione zostały procedury anti-lag i launch control 🔥(wersja light 0.9bar)
Przy masie własnej w okolicach 1250kg z tą mocą auto robi mega wrażenie 👌
Po więcej zapraszamy na social media
@ecumaster_official
@k.ceraj
#seat #seatibiza #strocker #chiptuning #turbocharged #wiring #tuning #standalone